Projektledelse

Projektledelse af digital procesoptimering

Som projektleder i en digital implementeringsproces, skal man besidde en række nøglekompetencer for at lykkes med opgaven. Vores erfaring er, at opgaven kræver struktur, fokus og udholdenhed. Disse tre egenskaber er nødvendige for at nå i mål. Og nå i mål, det gør vi altid.

Struktur, fokus og udholdenhed fører os over målstregen

Når vi træder ind i en virksomhed som projektleder, tager vi vores opgave alvorligt. Vi ved, at vi arbejder med forandringer og at det kan være en udfordring på flere niveauer i virksomheden. Vores tilgang er baseret på mange års praktisk erfaring, og vi går systematisk til værks.

  • Struktur: Vi sørger for at starte med de ”lavthængende frugter”, altså de processer der er nemmest at gå til. Det resulterer i succesoplevelser og baner vejen for de kommende større forandringer. Samtidig implementerer vi naturligvis de forskellige systemer i naturlig og smart rækkefølge.
  • Fokus: Når målet er store forbedringer og resultater, betyder det næsten altid også store forandringer. Og ved store forandringer er det afgørende at få fuld forpligtigelse og engagement fra ledelsen. Ledelsens fokus forplanter sig i hele virksomheden, så det mærkes, at projektet prioriteres.

Som projektleder er vi også bevidst om de involverede medarbejderes følelse af ejerskab. Derfor fokuserer vi på at inddrage dem igennem hele processen, så de dels samarbejder og dels har fokus på processen.

  • Udholdenhed: Både ordene proces og forandring indikerer en situation, som de færreste medarbejdere hilser velkommen i en travl hverdag. De fleste af os vil bare gerne gøre det, vi plejer at gøre. Derfor er vi udholdende i vores arbejde med at motivere medarbejderne til at imødekomme de ændringer, der kommer i deres arbejdsrutine. Der ligger også en opgave i at fastholde og motivere dem, efter implementeringen er afsluttet.

Ved at bruge os som projektleder sikrer I først og fremmest, at den digitale procesoptimering bliver gennemført. Men I sørger også for, at det er erfarne og udefrakommende mennesker, der står på mål for processen overfor både ledelse og medarbejdere – en rolle, det måske kan være svært at tage på sig internt.

Business Intelligence (BI)

Business Intelligence (BI)

Øg din indtjening og konkurrenceevne med et BI-system. Du får et validt grundlag at træffe strategiske og operationelle beslutninger ud fra.

E-Handel apps

E-handel & apps

Fordelene ved kundespecifikke e-handelsløsninger og apps er bl.a. øget salg, forbedring af markedsposition og minimering af fejl.

E-Handel appsRobotic Process Automation (RPA)

Robotic Process Automation (RPA)

Automatisering af rutiner processer gør livet nemmere for dig, men du opnår også omkostningsbesparelser og forbedring af proceskvalitet.

Rådgivning om digitale processer

Optimering af processer kan have forskelligt omfang, men fælles for alle projekter er, at de starter med, at en af vores optimering rådgivere besøger din virksomhed og tager en uformel snak med ledelsen.

Rådgivning
arrow-back