Artikler

15. juli 2020

3 gode råd til den bedste start med RPA

Når du skal i gang med at automatisere dine administrative rutineopgaver med en kontorrobot, er der i princippet kun 3 enkle steps, du skal igennem. Det er nemlig hverken svært eller besværligt at komme i gang.

Hos Digital Process er vores fornemmeste opgave at udbrede kendskabet til RPA, og samtidig forsøger vi altid at gøre det så nemt som overhovedet muligt for vores kunder. Nogle nye kunder kan være bekymrede for omfanget af tid og ressourcer, de selv skal bruge for at komme i gang. Det behøver de ikke – og denne blog viser dig, hvor nemt det er at få den bedste start.

3 steps, der får dig godt i gang

Én ting er, hvad vi skal lave for at få kontorrobotten godt implementeret til de opgaver, den skal udføre hos dig. En anden ting er, hvad du selv skal gøre, når du skal i gang.

1. Tænk stort, skab en vision

Som det allerførste i processen med RPA skal du tænke stort og visionært. Du skal kunne se, at en ny virtuel medarbejder kan hjælpe jer mere flere ting i virksomheden og optimere på meget. Tænker du kun i én proces, kan en kontorrobot sjældent betale sig. Tænker du i et større perspektiv, betaler det sig altid at implementere en kontorrobot.

Derfor er det også en god idé at anskue RPA som et forretningsprojekt og som en del af udviklingen i virksomheden. En kontorrobot hjælper med processerne i hele virksomheden. Derfor er det heller ikke IT-afdelingen, vi vil snakke med, når vi skal i gang. Det er medarbejderen, der sidder med de pågældende opgaver. Herefter kommer vi med et oplæg på, hvordan processen fremadrettet kan foregå. Det er en processnak – ikke en IT-snak.

For at hjælpe dig med at se det store potentiale og perspektiv har vi indført potentialetjekket. Her får du vores vurdering af dit potentiale for automatisering i hele virksomheden og ikke kun ét sted.

CTA: Se dit potentiale! Skriv dig op her: link til LP, potentialetjekket

2. Start småt med et pilotprojekt

Selvfølgelig skal vi ikke starte med alle virksomhedens processer på én gang. Vi starter altid med små skridt sammen med dig. Ud fra potentialetjekket vælger vi sammen en simpel proces at automatisere, så du hurtigt kan komme i gang og også hurtigt kan opleve værdien.

Det vigtigste er at komme i gang. Det skal være simpelt, enkelt, hurtigt og nemt, og så skal det være billigt. Det er altid bedre med en lav investering i starten, så du kan se potentialet.

Når pilotprojektet kører, laver vi en evaluering. Hvad gik godt, hvad gik skidt, og hvad lærte vi af det? På den måde kan vi hele tiden optimere og gøre det bedre og bedre, så du er klar til næste proces.

3. Skalér (hurtigt)

Når pilotprojektet er kørt igennem, ved vi meget mere. Herfra kan vi skalere ret hurtigt. Fremfor at komme hurtigt i gang handler det nu om, hvilken proces du får mest ud af.

Vi laver en dybere analyse og ser på return on investment. Vi får flere konkrete tal at regne på og finder ud af, hvad investeringen vil være kontra dit udbytte. 3. step handler derfor om at bruge pengene bedst muligt, få allermest værdi og se på det økonomiske perspektiv.

Typisk ser vi, at vores kunder finder ud af, hvor meget mere de kan automatisere, når de er godt i gang. At bruge RPA i sin forretning er ikke besværligt, og at sætte strøm til sine processer vil altid give mere værdi end investeringen.

Er du nysgerrig på, hvordan andre bruger RPA? Læs bloggen om Australian Bodycare her.

Hos Digital Process hjælper vi små og mellemstore virksomheder til vækst og udvikling ved automatisering af manuelt arbejde og integration af IT-systemer med kontorrobotter.

Kom billigt og hurtigt i gang

Prøv os med en simpel opgave og mærk hurtigt værdien af en kontorrobot

Åbningstider

Mandag - Fredag08:00 - 16:00

Support

support@digitalprocess.dk

Hold dig orienteret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til, hvordan kontorrobotter kan hjælpe din virksomhed til vækst og udvikling.

Skriv venligst dit navn
Skriv venligst din email Skriv venligst din email

Øget
skalérbarhed

Håndtering af øget eller skriftende aktivitetsniveau

 

Forbedret
produktivitet

Mere tid til værdiskabende opgaver.

 

Øget
medarbejdertilfredshed

Fokus på selvudviklende opgaver.

 

Forbedret
kundeoplevelse

Hurtigere levering og reduktion i fejl.