Bedre leaddata skaber øget vækst hos Alphalyse A/S

Hos Alphalyse A/S er det en kontorrobot, der beriger CRM-systemet med de nødvendige stamdata

Opgaven med at berige og validere nye kundeemner kan hurtigt vokse sig stor, jo flere kundeemner der tilføjes i CRM-systemet. Ved at automatisere processen kan virksomheder opnå en ensartet kvalitet i deres stamdata, som ikke skal vedligeholdes manuelt. Hos Alphalyse A/S hjælper en kontorrobot med at finde og opdatere kundeemners data ud fra firmaernes LinkedIn profil. Det har skabt større arbejdsglæde hos medarbejderne.

I Alphalyse A/S brugte to medarbejdere i marketingafdelingen 13 timer om måneden på at berige og validere nye kundeemner i Microsoft Dynamics CRM-system. De to medarbejdere ajourførte kundeemnerne med firmadata fra kundeemnernes firmaprofil på LinkedIn så de to medarbejdere bedre kunne målrette deres markedsføring. Med tiden steg medarbejdernes arbejdsbyrde gradvist, da virksomheden tilføjede flere og flere kundeemner til CRM-systemet. I dag varetages opgaven af en robot.

Thomas Kofoed, CEO i Alphalyse A/S, har været tilfreds med processen og implementeringen af robotløsningen:

”Digital Process var meget professionelle i deres måde at håndtere opgaven på. Hurtig og præcis til procesbeskrivelse, dygtige udviklere med nem kommunikation i forbindelse med opsætning og implementering af løsningen. Vi har flere opgaver, vi gerne vil have løst, og giver Digital Process vores varmeste anbefalinger.”

Medarbejdertilfredshed og nemmere arbejdsproces

Robotten er i stand til succesfuldt at finde mere end 90% af de firmaer, som har en LinkedIn firmaprofil. Alphalyse har opnået en ensartet kvalitet i deres stamdata, som de ikke længere selv skal vedligeholde. Det er også blevet lettere for dem at finde relevante kundeemner via LinkedIn. Endelig har de opnået en øget medarbejdertilfredshed, da de to medarbejdere i marketingafdelingen nu slipper for at udføre den, for dem, kedelige opgave. Investeringen var tjent ind i løbet af 8 måneder.

Automatisk berigelse og validering af nye kundeemner (leads)

Kontorrobotten hos Alphalyse overvåger nye kundeemner oprettet i CRM-systemet. Når et nyt kundeemne bliver oprettet, søger robotten automatisk firmaets LinkedIn profil via Google. Ud fra søgningen finder den firmaets LinkedIn profil. På firmaets LinkedIn profil læser robotten relevante informationer som: Hjemmeside, telefonnumre, branche, firmastørrelse, hovedkvarter, firmatype, etableringsdato, specialer og link til LinkedIn firmaprofiler. Disse informationer skrives ind i CRM-systemet af robotten.

Robotten afslutter processen med at skrive dato og tidspunkt for opdatering i et felt i CRM-systemet. Hvis robotten ikke kan finde kundeemnet på LinkedIn med 100% match, ændres status i CRM-systemet, så en medarbejder kan tjekke dette manuelt.

Alphalyse A/S er specialiseret inden for bioteknologi og ligger i Odense.

Hos Digital Process hjælper vi små og mellemstore virksomheder til vækst og udvikling ved automatisering af manuelt arbejde og integration af IT-systemer med kontorrobotter.

Kom billigt og hurtigt i gang

Prøv os med en simpel opgave og mærk hurtigt værdien af en kontorrobot

Åbningstider

Mandag - Fredag08:00 - 16:00

Support

support@digitalprocess.dk

Hold dig orienteret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til, hvordan kontorrobotter kan hjælpe din virksomhed til vækst og udvikling.

Skriv venligst dit navn
Skriv venligst din email Skriv venligst din email

Vi er medlem af

Øget
skalérbarhed

Håndtering af øget eller skriftende aktivitetsniveau

 

Forbedret
produktivitet

Mere tid til værdiskabende opgaver.

 

Øget
medarbejdertilfredshed

Fokus på selvudviklende opgaver.

 

Forbedret
kundeoplevelse

Hurtigere levering og reduktion i fejl.