Online-Results A/S har øget medarbejdertilfredsheden

Digitalisering gav gladere medarbejdere og bedre bundlinje hos SMV’en Online-Results A/S

Det er en fejl at tro, at digitalisering kun er for de store - og at det er for dyrt for de små virksomheder. Den rigtige digitalisering kan nemlig både betale sig på bundlinjen, medarbejdertilfredsheden og være med til at vækste SMV’erne.

Martin Corvinius vidste egentlig godt, at der var behov for at få styr på de administrative processer i Online-Results. Medarbejderne brugte mange timer om dagen på manuelle processer, hvor de hellere skulle bruge tid på kundeopgaver og udvikling.

Han anede bare ikke, hvordan han skulle løse udfordringen, og selvom digitalisering var i tankerne, så troede Martin, at det var for stor en omkostning – lige indtil han stødte på Kenneth Birk Nielsen fra Digital Process.

Med automatisering i form af Robotic Process Automation, RPA, kunne Online-Results nemlig frigive medarbejderne til bedre og mere spændende opgaver, samtidig med at det kunne betale sig i kroner og ører.

”Vi betalte vores medarbejdere timeløn for at sidde og håndtere rutineopgaver, og det kræver ikke meget erfaring med en lommeregner at finde ud af, hvor mange penge det bliver til. Det gjorde det også nemt for mig at regne på RPA. Her kunne jeg spørge Kenneth, hvad det ville koste at automatisere rutineopgaven, og derefter regne ud, hvornår vi havde tjent investeringen hjem,” fortæller Martin Corvinius.

Glæden i medarbejdernes øjne siger det hele

Selvfølgelig giver RPA og digitalisering mening, når det giver gode tal på bundlinjen, men for Online-Results handlede det også om trivslen for medarbejderne.

”Hvis du beder en medarbejder om at gøre noget træls, så kan du se, hvordan øjnene slukker. Giver du derimod medarbejderen en spændende opgav, møder du et helt andet blik og får et smil. Jo mere vi lytter til vores medarbejdere og involverer dem i arbejdsopgaverne, jo mere inddrager de sig selv og gør en større forskel,” fortæller Martin. Medarbejdertrivslen betyder enormt meget i Danmark, og de nye generationer vægter ofte spændende opgaver højere end lønnen.

Investerede i fremtiden med RPA

Martin vidste, at han måtte prioritere tid til udvikling, hvis han og Online-Results skulle realisere fremtidsplanerne:

”Jeg nåede til den erkendelse, at hvis jeg gerne ville en anden fremtid, så måtte jeg investere i min nutid. Det har gjort, at jeg tog beslutningen om at digitalisere – og især prioritere min tid til det,” siger han og fortæller, at en SMV starter i en entreprenør-ånd, og så vokser den derfra. Men det er ikke altid, der bliver ryddet ud i rutinerne, og det kan være en hindring for vækst. De rutiner, der var gode for tre år siden, gavner måske ikke i dag. Derfor kræver digitaliseringen tid og indsigt i egen forretning.

”Jeg vidste, der skulle ske noget, men jeg vidste ikke præcis hvordan. Her har vores sparring med teamet hos Digital Process været helt uundværlig, fordi de kunne se, hvor robotten ville gavne mest, og det gjorde mig tryg – og med god grund, for allerede efter 4 måneder havde investeringen i robotten tjent sig hjem,” slutter Martin Corvinius, der i dag bruger RPA til mange forskellige opgaver, så medarbejderne ikke skal bruge deres tid på det.

Hos Digital Process hjælper vi små og mellemstore virksomheder til vækst og udvikling ved automatisering af manuelt arbejde og integration af IT-systemer med kontorrobotter.

Kom billigt og hurtigt i gang

Prøv os med en simpel opgave og mærk hurtigt værdien af en kontorrobot

Åbningstider

Mandag - Fredag08:00 - 16:00

Support

support@digitalprocess.dk

Hold dig orienteret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til, hvordan kontorrobotter kan hjælpe din virksomhed til vækst og udvikling.

Skriv venligst dit navn
Skriv venligst din email Skriv venligst din email

Vi er medlem af

Øget
skalérbarhed

Håndtering af øget eller skriftende aktivitetsniveau

 

Forbedret
produktivitet

Mere tid til værdiskabende opgaver.

 

Øget
medarbejdertilfredshed

Fokus på selvudviklende opgaver.

 

Forbedret
kundeoplevelse

Hurtigere levering og reduktion i fejl.