Mål
Automatisk oprettelse af salgsordre for to store kunder.
Udfordring
Thomas Meyer bruger en anseelig del af sin arbejdstid på manuelt at oprette salgsordrer fra 2 store kunder. Der opstår sommetider fejl i oprettelsen pga. manuelt tastearbejde, som koster tid at rette senere. Salgsordreoprettelsen bliver heller ikke udført ensartet, hvis Thomas holder ferie eller er syg.
Løsning
En software-robot overvåger en e-mail postkasse, som modtager ordrerne fra de 2 omtalte store kunder i pdf-format. Robotten læser relevante informationer (ordrenr., leveringsadresse, varenummer, antal, etc.) fra dokumentet og opretter en salgsordre i Microsoft Navision (ERP-systemet). Under oprettelsen laver robotten en række tjek af enheder og priser, samt konvertering fra kundens varenummer, til H & P Frugtimport’s varenummer. Når ordren er oprettet, sender robotten en mail til ordrebehandleren.
Resultat
Robotten opretter alle salgsordrer fra kunden automatisk og hurtigt. Salgsordrerne oprettes løbende som robotten modtager disse på mail. Automatiseringen af salgsordreoprettelsen gør også, at der nu ikke længere sker fejl, og at processen altid udføres ensartet. Thomas er glad for nu kun at skulle bruge tid på at overvåge og forbedre processen, således han nu har tid til øget dialog med kunderne. Investeringen var tilbagebetalt i løbet af få måneder, og implementeret på 1-2 måneder.