Automatisk varemodtagelse i ERP-systemet

Få hurtigere overblik over din lagerbeholdning og øget produktivitet

Skab overblikket

Bruger dine lagermedarbejdere også meget tid på at lave varemodtagelse på indkøbene i jeres ERP-system? Det tager rigtig lang tid, og det er der ingen grund til.

Ofte laves varemodtagelsen først, når lagerpersonalet har tid til fysisk at pakke de bestilte varer ud. Derved kan der gå et stykke tid fra de fysisk er ankommet på lageret til man kan se det i ERP-systemet.

En kontorrobot kan hjælpe dig med at få overblikket og kan opdatere ERP-systemet hurtigere end lagermedarbejderne. Det kan være med til at forbedre produktiviteten og i sidste ende skabe værdi på bundlinjen.

Sådan foregår det

Når systemet er blevet sat op til at foretage automatisk varemodtagelse og eventuelt er tilpasset din virksomheds behov, foregår modtagelsen af varer på følgende måde:

1.

Robotten modtager følgesedlen via email

2.

Robotten læser pdf-filen for relevant information

3.

Robotten registrerer varemodtagelsen i ERP-systemet

Hvilke gevinster får du ved automatisk varemodtagelse?

Fordelene ved at automatisere processen omkring varemodtagelse er bl.a. forbedret produktivitet.

Varerne kan registreres hurtigere i systemet og der frigives tid for de medarbejdere, der normalt sidder med denne rutineopgave. De kan bruge tiden på mere værdiskabende opgaver. Det giver selvfølgelig øget medarbejdertilfredshed, da fokus så ligger på selvudviklende opgaver.

Endelig er der også højere effektivitet forbundet med automatisering, da robotten arbejder døgnet rundt og aldrig bliver syg og heller har brug for kaffepauser eller ferie. Den arbejder bare uden stop.

Ja, jeg vil gerne høre mere
Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit telefonnummer Skriv venligst et telefonnummer
Skriv venligst din mailadresse Skriv venligst din email

Hos Digital Process hjælper vi små og mellemstore virksomheder med at automatisere manuelle rutineopgaver med kontorrobotter – også kaldet Robotic Process Automation eller RPA.

Åbningstider

Mandag - Fredag08:00 - 16:00

Support

support@digitalprocess.dk

Kom billigt og hurtigt i gang

Prøv en kontorrobot og mærk hurtigt værdien

Øget
skalérbarhed

Håndtering af øget eller skiftende aktivitetsniveau

 

Forbedret
produktivitet

Mere tid til værdiskabende opgaver.

 

Øget
medarbejdertilfredshed

Fokus på selvudviklende opgaver.

 

Forbedret
kundeoplevelse

Hurtigere levering og reduktion i fejl.